onsdag 18 september 2013

Virkad krage

För länge sedan så gjorde jag bara en lång virkning för jag ville handarbeta.
Men idag så kom jag på det... DET KAN BLI EN KRAGE!
Först så hjälpte mamma mig att göra knapphål. Sedan så valde jag ett par cerisa pärlemors knappar och så sydde mamma på dem. Och nu är den klar!
Den där tröjan jag har på mig har min mormor stickat och det här är den första gången jag har på mig den.
(Har ni lagt märke till att knapparna och paljetterna på tröjan matchar varandra perfekt?)

2 kommentarer:

  1. Roligt då du har virkat en krage som passar till tröjan. Jo - knapparna och paljetterna går perfekt ihop!
    Du handarbetar flitigt nuförtiden.

    SvaraRadera
  2. Vad fin!jag gillar ditt handarbete.Jo,jag måste säga - knapparna och paljetterna passar verkligen perfekt ihop!Du gör sådana saker så fina!

    SvaraRadera